5 osvědčených rad, jak nepřibrat přes vánoční svátky

Pro mnohé jsou vánoční svátky obdobím klidu, odpočinku a hojnosti. Ani vy se už se nemůžeme dočkat, kdy si s rodinou usednete k štědrovečernímu stolu a vychutnáte si kapustnica, rybu, salát, štědrák a jiné dobroty? Pravda je taková, že během Vánoc si dopřejeme více koláčků než v běžné dny. Po novém roce však číslo na váze nelichotivě stoupne a my se cítíme provinile. Jak si užít nejbližší dny bez omezování a jak nepřibrat přes vánoční svátky? Dočtete se v dnešní poradně.

ako_nepribrat_cez_vianoce(7)

Abyste po novém roce nedostali šok, když se postavíte na váhu, měli byste dodržovat tato pravidla, které vám pomohou přežít vánoční svátky v hojnosti a nepřibrat:

 

1. VYBERTE ZDRAVĚJŠÍ VARIANTY JÍDEL

Linecká kolečka, smažený kapr a majonézový salát - tradiční vánoční pokrmy obsahují hodně cukru a tuků a jsou vysokokalorické. Zkuste si tento rok připravit zdravější varianty vašich oblíbených jídel. Namísto krystalového cukru použijte stevii nebo med, namísto smažené ryby zkuste přírodní nebo pečenou rybu a místo majonézy použijte smetanu či jogurt. Vaření a pečení může být takto velmi zajímavé. 

kapustnica bobalky ako_nepribrat_cez_vianoce(15)

Přečtěte si také:

Nejlepší vánoční dobroty, které zmizí ještě za horka

 

2. NAPLÁNUJTE SI, CO BUDETE JÍST

Dietologové doporučují naplánovat si, co budete jíst během dne - když je vaše hladina cukru v krvi stabilní, nepropadnou vás neovladatelné choutky na sladké nebo jiná nezdravá jídla. 

ako_nepribrat_cez_vianoce(10)

3. ODPOČÍVEJTE AKTIVNĚ

Vánoční svátky nám nabízejí více času na odpočinek, který se dá strávit i aktivně. Tento rok vyměňte sledování filmů a pohádek na gauči za procházku s rodinou. Pokud se vám v špatném počasí nikam nechce, vyzkoušejte domácí trénink. Po fyzické aktivitě si budete moci dopřát vánoční dobroty bez výčitek. Zaručíme vám, že vám ten zasloužený koláč či extra dávka bramborového salátu bude více chutnat.

zimna_prechadzka cvicenie_doma(37)

Mohlo by vás zajímat:

Cvičení doma: Těchto 5 cviků s vlastní vahou vás dostanou do formy

5 tipů, jak začít s cvičením doma

 

4. Z KAŽDÉHO po TROŠKA

Nedoporučujeme vám zcela se omezovat a odolávat všem koláčem, které na vás z vánočního stolu svůdně mrkají. Vánočních dobrot se nemusíte nadobro vzdát. I zde však platí známé pravidlo: Vše s mírou. Hlídejte si velikost porcí a množství jídel.

ako_nepribrat_cez_vianoce(13)

Tip:

Oklamejte svou mysl - porce si nabírejte na menší talíř, čímž uspokojíte oči s pocitem plného talíře a budete mít pocit, že jste toho snědli mnohem více.

 

5. POZOR SI DÁVEJTE I NA PŘÍJEM ALKOHOLU

Nezapomínejte, že i alkohol obsahuje tzv. tekuté kalorie, které vás nezasytí. Navíc vám zvýší příjem kalorií stejně jako řízek. I přílišné pití šampaňského, vaječného likéru, vína a piva může způsobit, že ztratíte zábrany a začnete jíst nezodpovědně. Vybírejte si méně kalorické drinky - namísto vánočního punče si raději vychutnejte suché víno.

ako_nepribrat_cez_vianoce(6) vianocny_drink

Nápad na skělé vánoční drinky:

Nejjednodušší silvestrovský punč a oblíbené horké drinky!

 

Tip:

Pokud máte chuť na sezónní vaječný likér, sáhněte po vysoké a tenké skleničce a ne po malém a širokém poháru. Vyhnete se tak popíjení ve větším množství. 

ako_nepribrat_cez_vianoce(14)

Jak se zvykne říkat, jedna vlaštovka léto nedělá, proto ani jedna štědrá večera z vás neudělá obézní a nezdravý lidí. Důležité je užít si svátky, v kruhu nejbližších se vším, co k tomu patří: jídlo, dárky, pohoda při vánočním stromečku a vánoční pohádky. Bestent vám přeje krásné prožití vánočních svátků!

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.